Dagje Londen

26 februari 2019 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Reisperiode: februari 2019, Reisduur: 1 dag, Vervoer: bus, Reisgezelschap: vriendlief

Ons eerste reisje met de bus, kijken hoe dat uitpakt en of het ons bevalt..

Telephone booth

Londen is de hoofdstad en grootste stad van zowel Engeland als het Verenigd Koninkrijk. Het land dat bekend staat om het regenachtige weer, gelukkig voor ons hadden wij een helder blauwe lucht en een lekker zonnetje! In de stad zie je prachtige gebouwen zo is Parliament St. een aanrader om doorheen te lopen.

Wij waren er maar één dagje en hebben dus niet alles kunnen zien, maar hebben een heerlijke dag gehad. Als eerste hebben wij kaartjes gehaald voor de metro (underground) dit is de snelste manier om je te verplaatsen in Londen. De Londen Underground bestaat al sinds 1863 en is het oudste ondergrondse treinstelsel ter wereld. Wij zijn uitgestapt bij Oxford Street de populairste winkelstraat van Londen. Met goed gevulde tassen zijn wij weer verder gegaan.

Underground Oxford Street

St. James’s Park is één van de acht Koninklijke parken van Londen. Een groot groen park met een klein meertje waar je eenden, duiven, pelikanen en eekhoorntjes vind. Zeker met mooi zonnig weer is het een aanrader. Vanuit het park ben je met 10 minuten lopen bij Buckingham Palace. Buckingham Palace het Koningklijk paleis. Buckingham Palace is in 1703 gebouwd voor John Sheffield, de hertog van Buckingham. In 1762 kocht koning George III het enorme pand en sinds 1837 doet het gebouw dienst als residentie voor de koninklijke familie.

St James’s park 1St James’s park 2Buckingham Palace

Londen Eye het bekende reuzenrad van Londen met een hoogte van 135 meter aan de Theems. Tip: reserveer van te voren! Wij zijn er niet ingeweest vanwege de lange wachtrij, maar bij ons volgende bezoek aan Londen gaan wij dit zeker doen! Vlak achter de Londen Eye was een foodfestival aan de gang, hier hebben wij heerlijk kunnen eten! Dit foodfestival schijnt elk weekend plaats te vinden, dus als je in de buurt bent is dit zeker een aanrader!

Londen eyeFoodfestival

Wij hebben een super dag gehad hier! Tijdens ons volgend bezoekje willen wij de Big Ben nog bezichtigen deze werd nu gerestaureerd. Verder op ons lijstje staat de wisseling van de wacht, Harrods, Tower Bridge en een rondje in de Londen Eye.

Volgende keer gaan we wel weer met het vliegtuig op reis.

Wachter

Liefs, Marloes