Verona, Italië

29 april 2019 - Verona, Italië

Reisperiode: April 2019, Reisduur: 4 dagen, Vervoer: vliegtuig, Reisgezelschap: vriendlief

Op zo’n anderhalf uur vliegen van Amsterdam sta je in Verona. Verona, wat een prachtige stad en wat hebben wij genoten. De stad die mede bekend is geworden door het bekende verhaal geschreven door Shakespeare: Romeo en Julia.

Casa di Giulietta, Verona

Maar de stad heeft zo veel meer mooie plekken om te bekijken en te bezoeken. Door de stad heen zie je zo veel verschillende bouwstijlen uit veel verschillende eeuwen, dit maakt deze stad uniek.

De Gardino Giusti is door velen uitgeroepen tot de mooiste tuin van Italie en is geheel in de renaissancestijl aangelegd. Ook het oudste labyrint van Europa bevindt zich in deze tuin. In deze tuin kan je heerlijk ronddwalen en genieten van de oude fonteinen en mythologische figuren. Via het hoger geleden wildere bosgedeelte in de achtertuin heb je uitzicht over de stad Verona.

Giardino Giusti, VeronaGiardino Giusti view, Verona

De kathedraal van Verona: Duomo di Verona is van buiten en van binnen te bezichtigen. de kathedraal is gebouwd in de 12e eeuw en gebouwd in Romaanse stijl. Mooi om naar binnen te gaan en de schilderingen te bekijken of om een kaarsje te branden.

Castelvecchino is een kasteel uit de 14e eeuw, gelegen aan rivier de Adige. Tegenwoordig is dit een museum waar je veel religieuze kunstwerken kunt bekijken, ook vind je hier een vrij indrukwekkende wapencollectie. Naast de kunst zie je ook de oude elementen van het kasteel en kun je ook een deel van de muren bewandelen en de bekende brug de Ponte Scaligero.

Ponte di Castel Vecchio, Verona

De Arche Scaligere horen tot de belangrijkste Gothische monumenten van Verona. Ze bevinden zich naast de Santa Maria Antica Kerk en vormen een privé-begraafplaats voor de Della Scala familie, zij heerste aan het eind van de Middeleeuwen over Verona.

Ook om een hapje te eten en om wat te drinken kun je hier goed terecht. Aan de Piazza Bra eet je met uitzicht op de Arena di Verona en aan de Piazza Erbe eet je met uitzicht op de schattige en typische Italiaans huisjes.

Typical Italian houses, Verona

Ik maak niet graag reclame maar voor nu heb ik echt een aanrader om heel leuk en lekker te eten. Salumeria Gironda, een slager en kaasboer in één. Hier kan je een picknickmand samen stellen met verschillende soorten kaas, vleeswaren, broodjes en drank. Met je mandje ga je naar de picknick plaats en geniet je van het uitzicht op de Ponte Pietra.

Salumeria Gironda, Verona Salumeria Gironda picknick, Verona

Wij hebben vier heerlijke dagen gehad en genoten van de stad, een echte aanrader. Ik kan niet wachten tot de volgende reis.

Liefs, Marloes