Carvoeiro, Portugal

21 februari 2019 - Algarve, Portugal

Reisperiode: oktober 2018, Reisduur: 8 dagen, Vervoer: vliegtuig, Reisgezelschap: vriendlief

Onze eerste vakantie samen; wat gaan we doen, gaat het bevallen, willen wij hetzelfde doen. Nou het was HEERLIJK! Wij hebben mogen genieten van de mooie omgeving en van het heerlijke weer. Vanaf Amsterdam vetrokken wij naar Faro en vanaf hier naar ons appartement in Carvoeiro. De vlucht duurt bijna 3 uur. Dit was mijn eerste ontmoeting met Portugal en zeker niet de laatste. Tijdens onze vakantie hebben wij veel gelopen over de rotsformaties, verschillende steden bezocht, genoten van het zonnetje en natuurlijk heerlijk gegeten.

Carvoeiro 5Carvoeiro 4

Carvoeiro is van oorsprong een vissersdorp, dat in de loop der jaren is uitgegroeid tot een populaire badplaats. Carvoeiro heeft een levendig centrum en een grillige, maar fraaie kustlijn. Het strand bestaat uit meerdere baaien, welke aan weerszijden omgeven worden door steile zandsteenrotswanden. Bovenop deze rotsformaties vindt je witte huisjes aan smalle en hellende weggetjes. Buiten het centrum is de plaats glooiend en groen. Het is heerlijk om over de rotsen te lopen en te genieten van het mooie uitzicht en de zonsondergang. In het centrum vind je verschillende restaurants en barretjes waar je heerlijk kunt eten en drinken met uitzicht op zee. Vanaf het centrum kan je met het openbaar vervoer gemakkelijk naar andere steden, zo zijn wij met de bus naar Albufeira en naar Portimão geweest.

Carvoeiro 1Carvoeiro 3Carvoeiro 2

Elke dag wanneer de zon ondergaat, vliegen duizenden musjes naar een aantal bomen die je vind in het hart van Carvoeiro. Dit vonden wij een erg leuk fenomeen en ook zeker een aanrader om eens te gaan kijken! Het filmpje hiervan staat bij mijn Video's!

Albufeira is de laatste jaren uitgegroeid tot de meest populaire vakantiebestemming van Portugal. Op de Strip vind je veel kroegen en discotheken waar je tot in de late uurtjes kunt feesten. Het centrum is opgedeeld in twee delen het nieuwe gedeelte waar men kan feesten en cultuur snuiven doe je in het oude gedeelte van de stad. Het oude centrum bestaat uit smalle straatjes, witgeschilderde huisjes en gezellige pleintjes met markten, boetiekjes en terrasjes. Direct een het mooie strand ligt een prachtige boulevard. Wij konden het niet laten om een bezoekje te brengen aan de strip en even te genieten van een Cocktail, of waren het er meer..

Portimão is de handelsstad van de Algarve en de visindustrie is een belangrijke inkomstenbron. De stad ligt aan een aangemaakt breed strand waar je moet zijn om te surfen! Om na het surfen even bij te komen, zit je aan de boulevard goed! Hier vind je veel verschillende tentjes om te eten en te drinken, er zijn hier zelfs bitterballen te bestellen! Jammer genoeg zijn wij hier niet wezen surfen, maar dit is wel een reden om terug te komen!

Portimão 2Portimão 1

Vanaf het centrum van Carvoeiro gaat meerdere dagen per week een treintje naar het kleine maar knusse stadje Ferragudo. In dit stadje wonen voornamelijk vissers die je vind op het Praça Rainha Dona Leonor (dorpsplein). Het stadje bestaat uit kleine smalle straatjes met traditionele huisjes. Op het strand van Ferragudo vind je de meest belangrijke bezienswaardigheid van de stad het Fort van Sao Joao do Arade. Het fort ligt aan het Praia da Angrinha strand maar is ook al te zien vanaf het Praia Grande strand.

Ferragudo 2Ferragudo 1Treintje Carvoeiro - Ferragudo

Doordat er in de periode dat wij hier waren een tropische storm richting Portugal kwam, hebben wij geen boottocht naar de grotten kunnen maken. Het moet een hele mooie tocht zijn, dus als je de kans krijgt is het een aanrader! Wij komen zeker nog eens terug naar deze omgeving. Voor stelletjes is dit echt een ideale vakantie en voor ons ook zeker niet onze laatste vakantie!

Liefs, Marloes

1. Benjamin:
    22 februari 2019
    Leuk om te lezen Marloes!